20110809

DAY9# Hee ^^ Hari Nie Kita Cerita Pasal Zakat Taw :)

Assalamualaikum, hello peeps. apa macam? sihat kah anda semua? heee, ida sihat jea. hihi. korang tak tanye pun aku nak jawab. aku tahu dalam hati korang mesti tertanya-tanya, sihatkah aku. haha. confirm, aku sihat neh! :D


weheee, puasa tak? aku puasa taw, siapa yang memandai cakap aku tak puasa tuh? hish, hari neh jea aku terlebih aktif. aku pun tak tahu asal. whaha. tak kan setiap hari aku nak penat jeh. kita kena amalkan gaya hidup sihat taw! hehe. intan jeloz tgk aku dgn amir ada keychain Eiffel Tower tuh :p
oraitee, kau dah bayar zakat dah? aku dah. eh, malu-malu, bapak aku yang kena bayar kan? hehe. chop# bila masa abah aku bayar zakat, setahu aku belum lagi. bila-bila boleh. ada lagi 3 minggu en? :) weyy, aku baru teringat, dulu aku pernah tahu benda neh tapi baru fresh balik otak aku semalam. ustaz lah bagitahu.


kalau kita tak bayar zakat untuk keluarga kita dan diri kita, maka segala-semua amal ibadat kita sepanjang bulan ramadhan ini akan tergantung-gantung dan tidak akan dikira dan tidak akan mendapat pahala dan. eyhh, berapa banyak dan lah :P hihi. okay, aku tak sure lagi, contohnya pada bapa yang tidak membayar zakat untuk anak-anak dye, sama ada amalan anak-anak dye dikira atau pun tidak. 
wewiiitt, time ustaz bercakap kat depan, aku pun bercakap dekat belakang sampai ustaz tegur aku. whuhuh :') so, kita sebagai anak neh, kena lah selalu mengingati ayah kita, hari-hari! babe, janganlah hari-hari, hehe. sekadar mengingati sahaja, kalau hari-hari kau pesan tuh dah macam mendesak ken? whaha, ada kau makan tapak tangan ayah kau nanti :)


P/S:
MasyaAllah~ apa yang mak aku masak neh? huhu, sedap gila bau. eyh, mak ke kak ngah yang masak ek? aku pun tak tahu lah. hehe. tak sabar gilos nak berbuka. heee *sekadar menunjukkan satu cara untuk membuat kak wany aku balik rumah cepat-cepat, wany! mak masak sedap babe :D rugi kau tak balik. whahaha! 

saya nak senyum dengan awak panjang-panjang :D

3 comments:

ila said...

yeah btol tu kene bayar zakat.
tp sye bpk yg bayarkn.hee

Saiyidah Zainal said...

hehe, memang ayah-ayah pun yg kena bayar, saje jea buat gempak saye bayar sendiri ;P haha.

Mirza Huda said...

btol la kene byr zakat.. tapi jgn la tak gmbr2 yang mengiurkan tu.. hehehe :))

 

♥ Best view with Google Chrome. ♥