Nota Warna-Warni :)



Assalamualaikum pakwe and makwe. huwargh ! malam td rase nak mengamuk gile sebab tengah elok-elok online, tetiba blackout. haha. hampeh betul. jahanam laptop. :P

nak tawu pasal blackout kat area rumah aku nie, leyh laa baca and follow-follow kat sini. :) blog pakwe saye ^^

sebelum nie aku ada cakap pasal nota yang berwarna-warni agak memeningkan kepala aku kan kan ? haha. so, tak semua orang boleh jadi pening bila menggunakan pen or colour pencil bila menulis sesuatu nota. 

separuh orang, diorang menggunakan pen warna warni or blinking-2 nie untuk memudahkan dorang menghafal nota. betul tak ? sebab.. bila nampak warna-warni nie, tertarik. kan kan ? tertarik nak baca, tertarik nak beli, cikgu-cikgu pon suka. :)

kalau orang macam aku nie. :D ehem ! susah kod nak guna pen-pen mcm tuh. lagi-lagi yang ada blink-2 nie. dulu-dulu boleh laa beli pen mcm tuh kat kedai. nak membazir duit. kalau tulis nota science kat sekolah rendah dulu, huh. kaw orang tak payah laa tanye. musti cikgu puji aku la. tulisan kemas la, cantik la, cikgu suka la. fuhh. BANGGE~ poyo-poyo. siap ada sticker spongebob lagi aku tampal-tampal. haha. SENGAL kan ? tapi sekarang nie, bila aku pandang pen yang mcm tu or tulisan yang ada 1001 warna nie, aku rase pening ngek. 


tak dapat nak hafal nota. aku lebih fokuskan kat blink-2 dye tuh. haha. mcm cikgu fadhilah ckp. aku main-main kan pen tuh. habis satu pen aku keluarkan dakwat dye, then gosok-2 kat kertas kosong. uuuhh. best! mcm-mcm warna ade.

cop cop ! orang yang suka tulis nota guna pen warna warni nie, musti seorang yang sukakan kekemasan kan ? hee. siapa sokong ? like entry nie. :) aku pon suke tengok nota kawan-kawan aku yang warna-warni nie, senang jeh nak copy and paste nota dorang. HEBAT ! haha. tak-tak. gurau jeh nyah. cuma, nota yang ada kilat-kilat uwh, aku tak suke sgt. comot tangan aku. lalala~ wahhaa. kalau tgn cm aku nie, cepat basah kalau kelam-kabut. HAHA. lgi lah menyampah. bukan buku aku jeh comot, buku org lain pon comot jugak. kan emir kan ? HAHA :PP


cikgu-cikgu kat sekolah yang bagi motivasi pun menggalakkan murid-murid dye guna pen berwarna untuk tulis nota. supaya memudahkan dorang hafal and sebagainya. lagi-lagi yang nak amik UPSR, PMR and SPM. 

ingat lagi time aku tahun dua, hee. dulu-2 kan exam 'mudah-mudah' kan ? aku siap dulu laa. kaw tahu, aku keluarkan crayon. then aku warna kan gambar-gambar yang ada dalam kertas pekse tuh. haha. habis satu kertas pekse aku warna kan. ish. ingat balik. woah ! ida. sengal-sengal. :D cikgu aku tegur taw. aku buat donno jeh. lepas tuh cikgu bncangkan masalah aku nie dengan kakak aku. huhu. sedih :( kakak aku marah aku taw. dye kate segan kene tegur dengan cikgu. :P wekkk. tak heran. HAHA. 

kaw tahu ape yang cikgu cakap ? mcm nie eh. baca-baca. :)

"izzati, adik awak nie dah mula hilang focus masa exam taw. dye lebih suke habiskan masa dye wrna-wrna gambar dalam kertas pekse tuh. dye berangan eh ? ckap kat pakwe dye, muthu tuh. suruh adeq awak berhenti wrna-wrna kertas pekse. saya yang rimas. oke ? pesan kat adik awak. saya dah tegur. dye buat jugak." :PP

wahhaa~ cikgu saya kejam. haha. saye baru drjah dua. pakwe saya yang muthu tuh pon tak wujud. segan awak tahu, bila kat kelas cikgu cakap saya ade pakwe bernama muthu. kwan-kwan saye gelak kan. HAHA. kelakar ngek. kakak aku mula laa poyo masa tuh, cikgu suruh dye tegur aku. wekk. 

woott-woott : pakwe makwe. doakan saya supaya tidak dapat mengonlinekan diri selama 4 (empat) hari boleh ? homework saya banyak-bnyak. kalau awak semua nak tolong buatkan tak peh jugak. haha. :) mintak-mintak kakak saya sorok kan wayar internet nie. HAHA. :P


justin bieber ! 
hee <3 tak dapat tgk consert, nak tgk yang nie boleh tak abah ? *wink-wink*

Comments