Diorang Ramalkan Jeh.

Assalamualaikum kepada awak-awak semua. :)


So, apa yang mereka ramalkan dan diramalkan oleh mereka. Ngee~ Ayat aktif dan ayat pasif. :P


Saintis ramal asteroid Apophis akan menghentam bumi pada 2029. What ? 
Okeyh, saintis dari negara Barat meramalkan kiamat akan berlaku sebab bumi dihentam asteroid. Diorang kata, Bumi dah banyak kali terselamat and mengelak dari pelanggaran asteroid. Pastu, mereka cakap, dah hampir 40 objek berhampiran bumi ditemui dan juga ancaman tahi bintang yang melintasi bumi tapi dapat elak dari pelanggaran tersebut. erk, faham tak ayat saya nie. :P



Saintis Rusia, Leonid Sokolov meramalkan asteroid Apophis akn 'serang' bumi pada bulan April 2036. *serang ? ahha, kalau tak sedap, tukar perkataan sendiri. :P
Beliau kata, asteroid sepanjang 270 meter, ukur lilit 330 meter, ketinggian setinggi bangunan 90 tingkat and berat dalam 25 juta tan tuh bergerak dalam kelajuan 37014 kilometer sejam *bapekkk arr. gulp! --'



okeyh-okeyh. sambung balik. asteroid tuh dianggarkan merentasi lohong graviti pada 2029 and akan melanggar bumi 7 tahun kemudiannn. mathematics, kira-kira. 2029 + 7 tahun = 2036. gud bouy !


erk, sebenarnya. ada banyak lagi. diorang kata " Kalau asteroid itu berada di laluan mmbahayakan, NASA akn bertndak mnggunakan kelengkapan serta peralatan bg mengubah laluan Apophis dan sekali gus mengurangkan ancmnnya menghentam bumi, "


diorang ada cakap jugak, " Kita sudah tidak mempunyai banyak masa lagi. Hayat Bumi hanya tinggal antara 18-25 tahun lagi kerana impak Apophis boleh meragut jutaan nyawa selain mencetuskan kekalutan di seluruh dunia. "


Credits to Inchik Berita Harian.


Kita sebagai umat Islam perlu perbanyakkan amal ibadat. 
Ustaz Wan saya kata, 'baiklah kamu mengingatkan diri kamu sendiri untuk pergi kearah yang lebih baik. kepada kebaikan.' Ustaz saya cakap, sentiasa beringat, 'Kalaulah aku dah tak ada lagi esok. sempatkah aku untuk melakukan amal ibadat lagi?' tiada guna lagi kalau hari ini nak kiamat, dan hari itu jugak awak nak bertaubat. awak solat segala solat tanpa henti untuk memohon keampunan.
-Nasihat untuk saya jugak.-


saya baca surat khabar sampai habis wokk. boring dalam kereta tadi nak pergi ambil kak wany saya dari Petaling Jaya. lupe nak bawak bku cerita, mak beli surat khabar. saye pon bacee lah. kalau ada yang salah information, sila betulkan saye. :)


P/S : Wallahualam. Apabila Allah SWT berkata 'Kunfayakun', maka jadilah ia.


P/S/S : Hari tuh dengar ceramah sempena Maulidur Rasul dekat sekolah tentang kelahiran Nabi Muhammad SAW. Ustaz tuh kata, orang yang mudah untuk ke Syurga ialah orang yang mempunyai sifat Mahabbah kepada Allah SWT dan Nabi Muhammad SAW. Untuk melahirkan sifat itu di dalam diri individu, kita mustilah selalu berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW dan sentiasa mengelakkan diri daripada melakukan perkara yang dilarang Allah SWT. Ustaz tuh kata, jangan dalam setahun awak hanya berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW sebanyak SEKALI iaitu pada hari Maulidur Rasul. Hendaklah kita berselawat setiap kali selesai solat. :) Uhibbu Allah. Uhibbu Rasulullah. 



Comments