ada ke orang macam kaw ?


Salam dan salam lagi.
sudah dua hari tak bukak blog. pencapaian yang bagus anak zainal!
tapi, hari nie, aku gagal. huu. aku bukak dan sentuh jugak computer nie. 

aku simpan dendam nak bukak blog nie. haha.
dua hari lepas, kak long aku dan family aku + seorang member rumah yang baru bernama Kak Nazirah! yaww. hehe. dia kawan kak long aku. 

oke-oke, kitorang tengok tb  tv. aku wat homework depan tv. haha. lepas tu kan kan kan, kak long aku cakap.
"ada ke orang macam nie" 
cepat-cepat aku tengok tv tuh, ye lah. mana tawu ada org yang menarik ke. rupanya, kak long aku cakap pasal iklan ice cream cornetto. *sedapnya. ;p*

bukan ke iklan tuh dah lama? 


maksud kakak aku tuh, ada ke orang yang sanggup wat cam tu?
ahaha. aku rase, time nak berlakon atau wat iklan je, ada lah lelaki cam gitu. betol tak?
kalau tak betul, diam diam je.

lagi satu, lelaki sekarang dah kuno.
*mengikut kata-kata kawan aku, intan*
aku pon tak pasti lagi apa maksud dak intan nie. kuno? 

wawa kata, lelaki sekarang dah tak tawu menggunakan ayat2 manis.
bagi aku, aku tak pernah sedar pon selama nie atau dulu-dulu, ada orang lelaki yang suka cakap manis-manis ke? pahit je.

entah lah, bagi aku, .. haha. itu diorang, diorang lah. aku, aku lah kan?
tak ada orang boleyh bentuk kan diri sendiri, selain diri sendiri yang try membentuk nya sendiri.
boleyh pakai ke ayat aku nie? 

pagi tadi, aku cakap kat nina.
" tak payah ubah sikap diri kita kalau boleyh menyebabkan kita menjadi seseorang yang lain "
aku rasa, ayat aku tuh bermaksud dan berkaitan dengan apa yang cuba disampaikan oleh cik intan nazirah bt abu bakar.

dye cakap
" nina sekarang dah byk berubah, dye jahat! haha "

nina cakap
" apa yang aku jahat? ko bagilah tahu kat aku, biar aku try berubah "

aku cakap
" tak payah ubah apa-apa, biar nina ada baik, ada jahat. sebab nina tuh lah yang kitorang kenal selama ini, yang kitorang rase best nak kawan. "

tasha cakap
" yeah! betul tu ida! aku sokong kaw. "

so, korang nak jadi apa apa pon, korang lah yang aku kenal selama ni. berubah ke arah kebaikan memang bagos, aku skong sgt. tp, sejahat jahat dak nina yang dak intan nie cakap, tak de lah sejahat jahat org jahat. *aku rase aku ngantuk time nie. huarghhh!* :D

tasha selalu cakap " ida! u are the best! "
tetiba aku rase bangga pulak. haha.


Comments