"Saya dak tak cukup duit, pakcek."

Assalamualaikum dan selamat tengah hari. haha. aku tak tahu nak ucap selamat apa lagi dah dekat kauorangsemua :)


seronok ke biarkan seseorang tuh tertunggu-tunggu? ouhh, sungguh hatiku memberontak dan berkata TIDAK. yea, aku akan kata tidak bila itulah yang berlaku pada diri aku. ahha, Tired Of Waiting 2pm :') penat kud menunggu orang. aishh -___- Im sorry :|

hoyy, tadi kan aku dengan budak-budak kelas pergi study. pagi tuh kak long hantar macam biasalah kan. dalam kereta ambiklah duit syiling. dengan yakinnya aku ambik 50 sen sekeping, 10 sen sekeping. ukeyy, aku yakin. masukkan duit syiling tuh dalam beg :)
balik study tuh, pergi kedai depan sekolah dengan sabun and agu. belilah gula-gula sampai seringgit an? macam orang gilos pilih-pilih gula. habis dah duit aku, cukup-cukup nak balik jeh. lepastuh lepak-lepak kejap dengan afwan, emir, hafiz, hazim, haziq, agu, sabun. yea, cerita-cerita. then, nak balik dah. turun AG dengan sabun sampai kedai mak dia. aku balik sorang-sorang tunggu bas.


nampak bas, aku pun naiklah. check-check duit aku. ada seringgit, 10 sen sekeping dann 20 sen sekeping. HOYY, tak cukup doe. seram sejuk kaki aku. haha. mati-mati aku ingat, aku ambik duit 50 sen dalam kereta tadi. dah lah beg duit dalam beg sekolah yang lagi satu tuh. eee, menyesal pulak aku beli gula-gula banyak sangat tadi. macam mana nak balik?
so, dengan muka tak malunya aku bagitahu jeh pakcik driver bas tuh.
"alaa pakcik, duit tak cukuplah. lagi 30 sen. huhu." *pekkkkkkk! mana nak tutup muka aku nie weyhh? malu-malu. huhu. rasa nak terjun bas jeh. huwarghh~ 
malu den nyahh -_____-' pakcik tuh cakap macam nie, "dah tahu nak jalan, bawaklah duit banyak-banyak!"
mak, sumpah aku malu! ):


rasa nak call kak long jeh, suruh ambik aku time tuh jugak. aishhh :P malu weyh, malu! haha. tak nak aku naik bas pakcik tuh lagik! [:


P/S:
oit, ida. lain kali bawak duit banyak-banyak sikit. haha. buat malu kaum jeh :P rasa macam nak suruh pakcik tuh amik jam tangan aku yang dah mampus tuh jeh. ahaha, mana tawu nilai jam yang dah mampus battery tuh sama dengan 30 sen yang tak cukup lagi tuh. rugi besar pakcik tuh, 30 sen kod :P

Comments

kakak said…
tu la lain kali jgn maen hambek jer duit dlm kreta...