Anggap jea lah aku ada tajuk yang sesuai.

Whoppp! Assalamualaikum kawan-kawan! whahaha, excited der jumpa kauorang. haaa, terkejut tak? *okay, kau baca macam eric leong tuww selalu memekak kalau dye jumpa peminat setia dye uw. nyah sekalian, sihat?


okay, mood peperiksaan menjelang balik lah kan? UPP3, apa maksud upp3 pun aku tak taw lah kan, yang penting exam, kena duduk dekat tempat masing-masing, senyap-senyap, kalau rasa soalan tuh senang, sengih jea lah kat kawan sebelah, kalau rasa susah, pandang kawan sebelah, buat muka menyodeh then bisik perlahan-perlahan cakap *susahh kannn? :(
HAHA, betul kan? aku selalu buat, mintak simpati, nanti kawan boleh hulur-hulur kan jawapan. bagi budak-budak yang nak jawab UPSR jangan ikut cakap budak yang berumur 14 tahun nie, kau kena cekup dengan pengawas peperiksaan jangan carik aku. aku dah bagi amaran awal-awal :)


yahhh, exam kali nie aku tak ready apa-apa, sungguh! mesti result macam haramm jea -.- yea lah, otak aku masih lagi fresh mengingati pengalaman-pengalaman waktu ber-hari koku. mood baru lepas exam pertengahan tahun, aku tak focus langsung study. terutama dalam kelas sejarah lah, cikgu aku bagi gula-gula, aku makan, then apa yang cikgu aku membebel kat depan, aku tak paham, grrr -.- tak masuk otak pun. act, aku sedaww yang aku dah hilang focus berpunca dari macam-macam punca, *erkk, tengok lah ayt aku tu. adoiyy! jangan cakap BM aku B lepas nie.
macam2 punca lah, heboh nak itu lah, sebok nak bermessage2 lah, nak bercalling-calling lah, bila malam, dah penat nak study, dah penat nak ulangkaji. ish! negative betul aku nie. tengok uw, aku sedar silap aku, tapi susah gila nak ubah, haiyoo. kadang-kadang, aku lalu tepi-tepi masjid kan, aku nampak ada tulisan tuh bertulis 'Janganlah engkau berbuang masa dengan perkara selain beribadat kepada-Nya' okay, pahamkan lah ayt aku tuh. aku pun tak geti nak translate betul2. then, baca lagi, 'Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan.' uishhh, seram sejuk aku taw.


P/S:
tolong sedarkan aku nie, banyak dah terpesong, haha, aku cakap jujur nie. ishhh, Tauhid Uluhiah-Meyakini Allah sahaja yang berhak disembah, diibadati, dipatuhi, diminta pertolongan, digeruni dan dicintai. Ya Allah, aku bermohon pada-Mu, permudahkan lah aku dan kawan-kawanku menjawab peperiksaan. Permudahkanlah urusan kami. Aminnn :) Good Luck kawan-kawan.

Comments