Start Every Day With A Big Smile :D

Assalamualaikum, hello peeps :) adakah anda semua okay? hehe, its okay lah kalau ada yang tak sihat, Allah bagi kita macam-macam dugaan untuk menguji kesabaran umat-umat Dia, yea dak? so, sabarlah wahai anda yang tidak sihat tuw, always smile because a smile is an inexpensive way to change your look :)
yea, anda semua, always janji dengan apa yang kita mampu buat, bukan apa yang kita hendak buat. kalau dah rasa tak mampu nak tunaikan janji itu, silalah jangan nak menggatal-gatalkan diri tuh hendak berjanji dengan seseorang ke ramai-ramai. ada paham? jangan mengada-ngada nak janji suruh tunggu dekat situ, dekat sini, nak bagi itu, nak bagi ini. lastly, semua benda yang kita janji tuh, tak tertunai pun. tak ke rasa bersalah dengan orang yang dijanjikan tu? fikir sikit, cer fikir ;)


kecewa you know? ahaha, terguris semua pelusuk inci dalam hati ini. hati seseorang itu boleh terguris bak melukis sudut 45°dengan menggunakan jangka lukis di atas hati dia. yeah, boleh bayangkan? boleh rasakan macam mana hati seseorang itu boleh terluka? dengan jarum yang tajam tuh, kalau letak kuat sikit, boleh berlubang hati dia. hehe. okay, saya gelak tapi tak bermakna saya gembira sekarang ni. he, poyo habis. saya serious ni. yea, saya bagitahu pun, macam ada yang kisah, (:
kalau selama nie memang kita selalu menjanjikan janji-janji kosong sahaja, orang memang dah tak kisah dah. orang dah tahu, tapi masalahnya, janji-janji ini selalu kita menjanjikan dan selalu kita tunaikan, tiba-tiba satu hari itu, kita tak dapat tunaikan. mestilah orang marahkan? hah! memang susah nak selami ayat saya kali nie, saya pun dah tak tahu macam mana nak memudahkan lagi ayat saya nie bagi semua faham. he ;) sorry.

anyway, moral dari entry nie, sila pastikan awak-awak tidak menjanjikan sesuatu yang awak-awak tak mampu nak tunaikan. agak-agak kalau keliru sama ada kita mampu tunaikan ke dak, sila cakap INSYAALLAH :) sila fikirkan perasaan orang yang menunggu kita menunaikan janji tu, okay?

P/S:
Nora Elena last episode beb! haha, bubye :) Maassalamah. 

Comments