20110625

Macam Mana Kau Menaip?

Assalamualaikum and Bismillahirrahmanirrahim :) heyya, sihat? I rindu dekat U lah, oughhhh, grr -.- geli tak? haha. mesti menggerutu otak kau kan? macam itu lah apa yang aku rasa. macam orang Melayu baru nak pandai belajar BI, ouh yaa, maaf-maaf-maaf, jangan terasa yea sayang! :)


okay, cer citer. haha. aku nak kongsi dengan kau orang semua apa yang blogger-blogger menyampah bila nak baca entry korang. yahhh, aku punya entry pun bukannya bagus sangat kan? tapi, asalkan aku tak buat apa yang orang lain boleh menyampah. der, kau menyampah ke? tak peh, sila jangan ambil kisah :D
1. tulisan 'aneh-aneh', aku pun tak tahu nak bahasakan apa -.-
'hY3 qwqK, qwqK S3Hqd? SqYq HqrqP qwqk S3hqD j3q :) qwqK tqhU Tqk, 3s0K sqyq CutI S3K0lqh!' woihh makcik, sila ubah cara menulis dan menaip nie, sepatah haram pun aku tak faham. kau tahu, aku ambil masa selama 5 minit nak tulis ayat-ayat romantis tu :p kau nak tahu kenapa makcik? sebab perempuan jea yang suka tulis macam tuh, kan kan kan?


2. ayat macam mengada-ngada, penuh dengan huruk 'K' and terlebih-lebih -.-
'erkkkkk, awark tawu arkk, ite kan, sukerr sanNgatt kat awark, kalou aderk udarx laen yang minat awarkk, awark jangan lyan ek. ite bukan aperkk, ite tatutt awark berubah atyy jerkk!' grr -.- aku tak tahu lah pulak, bahasa melayu sekarang dah bertukar macam tuh, whahaha. korang tak rasa macam ganjil ke baca? atoiiyai! HAHA.
3. penuh dengan singkatan yang kadang-kadang tak semua orang faham :)
'coe la klu aq ad wt slp kt ko, aq bkn ap, ak xthu cmne nk pjk org ni. aq lg sk diam2 je dr pd msk cmpr ursn org. bkn xnk tlng ko, aq tkt ko slh fhm je 6t. k la, gtg, by2. m8 aq tw.' nyahh, tak semua faham. aku paling pantang kalau orang hantar mesej tulis-tulis macam ni. rasa macam tak nak reply. -.-


4. semua capital letter -.-
'SALAM, ESOK ADA SUBJEK APA? CIKGU NORPEAH ADA BAGITAHU KAT KAU TAK YANG MINGGU DEPAN ADA HARI KOKURIKULUM? BAGITAHU AKU CEPAT2 TAW JADUAL APA ESOK!' hey awak, awak nak marah saya ke? haha, aneh betul. macam tak boleh tekan caps lock tuh jea -.-


5. tulisan campur-aduk saiz dan juga warna warni. -.-
'HYe SemUa! APA KhaBAr? SYa HraP SmuA Shat ALhaMDUlIiLLah, HEhE. AwAk PEniNg TAk BAca TuLisaN Sya Nie? SEbenarNYa TanGAN Sya DAh LeNguH NIe NAk TaiP kEjap BeSAr KEjAP KEcIk. HEha AHah HAhYaha.
aku tak pernah tulis tulisan yang misteri nie kan? haha. so, yang terasa tu, sekali lagi aku mintak maaf, bukan apa. berair mata aku nak baca sebijik-bijik ayat kau. bila dah fedup aku tekan button X yang besar tuh jea :) 


P/S:
Hoyyy, Merokok? tak macho lah babe! aku tak suka, kalau rasa dah banyak sangat amal soleh dekat dunia nie, sila lah hisap rokok, sekali 5 batang pun tak peh :) sayang awakkkk, merokok lah lagi! macam ^@%!)8&*!@K#$$5! :)

saya nak senyum dengan awak panjang-panjang :D

6 comments:

missxidi said...

hohoho...best la entry ko ni dik.

abang Blogger said...

aii mcm perli sy jerr.. hehe

KISAH SEMUT DAN KAPAL TERBANG =)

malayan beggar said...

haha.. like2..

ida zainal said...

missxidi: haha. mekaseh mekaseh :P
abang Blogger: eyh, HAHA. part mana yang terasa tu? :D
melayan beggar: mekasehh :)

Liya said...

hahhaa . lawak-lawak
tapi tu la kenyataannya
budak-budak sekarang ni , macam-macam . hahah

ida zainal said...

ngee ^^ saye pun budak2 zaman sekarang :D HAHA

 

♥ Best view with Google Chrome. ♥