Dream, Your Dream (: *Nak pergi tempat bersejarah nie balik!

Bismillahirrahmanirahim, Assalamualaikum :) Cikgu-cikgu saya kata, yang memberi salam itu sunat, yang kena jawab salam itu wajib!
heyy, sihat? yeahh, dah sekolah kan awak? so, macam mana sekolah? whahaha, hari isnin waktu aku pergi sekolahkan, kepala aku pening. hee -.- mengada jea tuh sebenarnya ^^


Sila ucap Alhamdulillah jika anda sedang gembira sekarang, Alhamdulillah :)
yea, kau gembira? tak gembira pun meyh aku share satu cerita biar kau semua gembira. hehe. okay, cerita nie kak long aku pernah cerita dalam blog dye. haishh, tetiba aku teringat balik en tadi masa balik sekolah. ahaha. tengah jalan dengan kawan dua-tiga-orang, boleh pulak tersepak batu then aku jatuh dekat longkang, huwaiyoo, nasib baik dalam longkang tuh tak ada air, fuhhh O__o
okay, ini cerita suatu ketika dahulu, berabad-abad yang dahulu, sekian lama, perghh, panjanglah pulak pendahuluannya :D yea, cerita masa aku kecik-kecik. heyh, aku lupa masa tuh umur aku berapa tahun tah. dalam 5-6 tahun kod. aku dengan kakak-kakak aku sampai 4 orang ikut abah aku pergi pasar beli sayur, ikan, sayur, ikan and apa-apa entah, aku pun lupa lah kan.


masa nak balik tuh, aku nampak lah ada orang jual-jual ais krim dekat kedai-kedai yang berhampiran, then, aku dengan kakak-2 aku semua mintak abah belikan kitorang ais-krim. yeahh, abah bagi! semua menyengih jeaaa :D tapi, kakak aku yang pimpin kitorang yang masih kecik lagi nie. abah tak ikutlah, abah masukkan lauk-lauk yang dah beli tuh dekat dalam but kereta.
slurpppp, macam tuh lah kan gaya aku menjilat ais-krim nye, hehe. kak ngah aku yang pimpin aku, yeahh, aku kecik lagi kan? nak langkah longkang pun payah. menyusahkan jea, hehe. mengutuk diri sendiri yea dakk? :D lepas tuh, aku punyalah berlagak, nak jalan seorang-seorang, konon dah pandailah tuh nak langkah longkang sendiri-sendiri. aku lepaskan tangan kak ngah aku. hee ^^


tengah sedap jilat-jilat ais-krim perisa ape tah, aku pun jalan punya jalan sukahatimakbapak aku jea kan, tak perasan tempat yang aku pijak sekarang nie, longkang. yahhh! BEDEBUSHH! ada percikan air ala-ala aku tengah buat pertunjukan renang berirama sebab tangan aku masih dekat atas lagi memandangkan aku yang dahulunya pendek, so badan dah tenggelam dulu. eyh, betul ke nama sukan tuh? okay-okay, sambung, yewkkkk! tak senonoh, geli der, dah lah tuh longkang makcik dan pakcik dekat pasar basuh perut ayam, basuh segala jenis organ-organ ayam. huwaghh, aku masih dapat bau lagi macam mana bau dye. HAHA, tipu lah kan? :D
lepas tuh, semua dah gelabah, abah mengamuk. marah kakak-kakak aku sebab dyorang semua tak pimpin aku, tak jaga aku. haha. yes! aku macam perdana menteri, sebab semua orang perlu pimpin aku. yeah, maybe perdana menteri yang dah tua kerepot sebab semua kena pimpin-pimpin pulakk ahh ;p


korang, cerita antara kak long aku dan aku mungkin ada yang tak sama, yelah, kenangan lama kod, semua tak ingat jalan cerita yang betulnya. sebelum aku betul-betul hilang ingatan, baik aku selitkan cite nie dalam blog, nanti boleh baca :)


P/S:
hope ada yang gembira, kerana kegembiraan itu umpama semburan minyak wangi, walaupun sikit, tapi boleh menyedapkan hati semua orang. yea, aku lupa ayat yang sebenarnya, -.- tapi, makna same en? hehe. esok? yea awak, saya dengan amir hentam saja tarikh tuh. dye kata, yang penting bulan enam. ingat jugak an? ahaha. kitorang sama-sama lupa, haha. kejam -.- anyway, im happy with you :') agagaga, hipokrit kah aku? no,no, ida betul-betul happy :D

Comments