How to Detect Hidden Camera in Trial Room.

Assalamualaikum and Bismillahirrahmanirrahim. hello peeps :)
Looks like you don't need me anymore your life. so, just leave me alone darl. mind your own business [♥♥♥]


Well, jom baca macam mana nak mengesan ada kamera ke tidak dalam bilik persalinan, dekat mana-mana jea :)
1. Sebelum masuk dalam bilik tu, make sure bawa phone and cuba call sesiapa sahaja. alright, itu bermakna phone korang masih berfungsi dengan baiknya :P then, baru boleh masuk. after that, cuba buat call lagi sekali. kalau boleh, Alhamdulillah. kalau tak boleh tu, maybe trial room tuh ada hidden camera. so, beware sayang :) especially perempuan.


2. Yeah, yang kali neh cermin dua hala dalam bilik tu. erk, okay. two-way mirror in trial room. kadang-kadang kita ingat kita seorang jeh yang nampak muka kita dok belek-belek tudung kat cermin tu, walhal, hehe. ramai agaknya yang tengok :P
Sebelum telek muka kita, tengok ada cili tersekat ke dak dekat gigi, better awak letakkan hujung jari awak-awak dekat cermin tu. guna hujung kuku pun boleh :) dah letak then cuba tengok dekat image cermin tuh, agak-agak kalau ada gap dekat cermin tuh, selamatlah ken, InsyaAllah. cermin tuh okay. itu cermin normal jea. boleh lah memulakan operasi membelek muka sendiri :)


Tapi kalau awak letak jari awak dekat cermin tuh and image jari awak terus bersambung dengan jari awak balik. that mean, ada orang lain jugak yang boleh tengok awak sebalik cermin tu.
Actually, tak tahu lagi kesahihannya, tapi apa salahnya kita cuba berhati-hati sebelum orang lain ambil kesempatan dekat diri kita yea dak? so, sharing is caring :) kalau nak diri kita dan kawan-kawan yang lain selamat, boleh jea share (U.U) Lots of Love, mmwahh 

P/S:
Cakap dengan kucing lagi better daripada cakap dengan orang yang dah tak sudi mendengar :') ILOVEYOUU comel 

Comments

alexayussida said…
tak faham yg ujung jari tuh..

macam2 org skrg,dunia makin canggih...
Saiyidah Zainal said…
actually, cuba letak hujung jari dekat cermin biasa. mesti ada jarak sikit kan. then cuba letak dekat cermin lain, kalau image kita terus bersambung dengan jari kita yg betul, maybe tuh 2-way mirror. maknanya tiada jarak/gap :)