20100907

penghuni NERAKA!

HYEP.
opppss.. maaf.. terlupe tukar caps lock. hehe.
again oke!
hyep.
hehe. d hari yg mulia ni. aq nak story2 kt kowang psal 2 penghuni neraka.
yup!
1. penampilan wanita ~
 - pd mereka yg berpkaian ttp telnjg. erm. mksud nye. pompuan yg pkai ketat2 n nipis2 sehingga mnmpakkan aurat mreka yg sebalik nye. sme jugak ngan pompuan yg pkai pkaian berbelah2 sne n sini wlupon dye ttup aurat tp, akn terdedah klu d tiup angin n ketika berjaln. ish3.. xbgoz~
 - ermm.. tobat ek. kdg2 aq pon ade terbuat kjadah nie. merujuk kpade pompuan yg bergaya, berjalan or berfesyen dgn sesuatu yg d miliki juz ntok mnarik prhatian lelaki. *aq mayb xla sgt coz aq btol kan tdg nk nmpak ayu mate mmndang bkn ntuk tarik prhatian laki. prasan baeq jap.* n bile kite wat cam nie. kwn2 plak ikut cara kite. hbis sume owg terikut2. n.. sabda Rasulullah SAW : "......... yang cenderung lagi mencenderungkan........." astaghfirullahalazim~

2. penggunaan sanggul kt kepala ~
 - 'trend sanggul arab' kini smakin d jdikan ikutan yep! btol ark? korang suke bab2 tggi2 kan sanggul nie kan3?
eah. xbaeq aq. erm. xde law. juz gurau2. nie yg nak gtaw kt korang nie. sbenar nye. xbgoz la pkai sanggul tnggi2 nie. Rasulullah mengumpamakn pompuan yg gitu sama mcm bonggol unta. " wanita yang bermbut pnjg boley bersanggul, ape yg dharamkn ialah sanggul itu d ikat dgn menyondong ke ats seperti bnggol unta. oleh itu, sama ade korang pkai tdng ke x, hndkla jauhkn dri bersnggul fesyen arab! " klu d hramkan, haram mkne ape? berdosa kan? so, berdosala korang yg mninggikan sanggul itu klu korang da taw yg mninggikn sanggul itu berdosa!
 - lgi satu, korang kn suke fesyen2 nie. klu boley jgn la ade yg pkai wig. haha. da la mnipu, pastu berdosa taw! xbaeq. haha. sabda Rasulullah SAW, " Allah melaknat wanita yg mnyambungkan rambutnya dgn rmbut lain dan wanita yg meminta rmbutnye d smbungkan." bile Allah da laknat, so. berdosa x? taubat ek.


unta?
sanggul arab?
Rasulullah SAW menmbah bhawa mereka bkn shaja mnjdi penghuni neraka tp, akn d jauhkn dri syurga sejauh-jauhnye. mereka bkn sahaja tdk dpt mlntasi di tepi syurga, tidak dpt melihat syurga, bahkn tdk dpt mnghidu kehruman syurga pdahal kharuman syurga itu dpt d hidu dri jrak yg jauh. ni mnunjukkn golongn d ats mmg jauh dri syurga Allah.

smoge korang bertambah2 cute d hari raye nnti ek. slmat hri raye! maaf zahir n batin! syg korang much2esss..
saya nak senyum dengan awak panjang-panjang :D

No comments:

 

♥ Best view with Google Chrome. ♥