20120531

Byebye Zametot :(

Assalamualaikum, Hullo peeps Hye :-) Nama awak siapa? Nama kita Ida :-P Hehe, macam agak kurang siuman pulak kan? Ohh, awak-awak sihat? Harap sihat walafiat lah ken? :-D
Hohoi, my sister is going to UiTM soon :'( Soon? Well, it's tomorrow. Sabtu ni. Huhu. Take care babeyh. HAHA. Habis lah kita takde geng dah dekat rumah. Tinggal kak long sorang je, mak, abah. Adehh. 


Rasanya macam takde benda nak post hari ni. Oh, lupa nak cakap. Setiap hari kita teringat Cikgu Ruhaizah kita. Haha. Kenapa ek?


Ahmad ada kereta, tapi tak sekaya jiran dia yang ada kapal terbang sendiri. Tapi, Ahmad pandang orang sebelah dia. Lagi susah, naik motor je. Jiran dia yang naik motor tu tak pernah rasa susah sebab dia pandang jiran dia yang lagi sebelah bawak basikal je. Tapi jiran dia yang bawak basikal tu tak pulak rasa susah, sebab jiran sebelah dia jalan kaki je. Jiran dia yang jalan kaki pun tak rasa susah, sebab tengok jiran sebelah dia takde kaki. Susah nak berjalan.

Haa pahe dok? Kalau nak dibandingkan Ahmad dengan jiran-jiran dia yang lain, kira untunglah Ahmad sebab mampu ada kereta, mampu berjalan. Jiran dia punya jiran punya jiran dah takda kaki pun. So, Ahmad! Hang patut bersyukur tahu? Jangan nak bersedih sangat lah walaupun kereta yang hang dok bawak tu kereta kancil je, bersyukur okay? Tahu lah cita-citamu nak kapal terbang macam jiranmu, tapi tengoklah kemampuan. Usaha mu takat mana? 
Eh, kesian Ahmad. takpe-takpe. Keep looking forward babe! Cikgu kita tu suka nasihatkan orang, tapi kadang-kadang kita tak faham. Hehe. Mendalam maknanya. Cikgu BM, pandai berkias-kias. Ayat berbelit-belit. Nak tulis balik dalam blog ni pun tak tahu sebenarnya. Harap faham lah eh ayat yang dah bertambah simpulan belit tuh.


P/S:
Sabarlah kawan. Kitorang semua sayang kau. Bila kau rasa susah, ingatlah kawan-kawan kau yang lagi susah. Err, kita lapar :-P Jum makan.

saya nak senyum dengan awak panjang-panjang :D

No comments:

 

♥ Best view with Google Chrome. ♥